Teimme eilen kiukaanhankintamatkan koko perheen voimin. Kauppareissu sinänsä sujui kuin tanssi sukupuoliryhmittäin jakaantuen kahteen erilliseen iskuryhmään. Kiukaan lisäksi kärryyn eksyi löylykauha, kiulu, ämpäreitä, pesuvati, pesuainetta, keksejä ja suklaata (naisten kärry). Miesten kärryssä oli lapio.
Lähdimme lastaamaan kiukaan peräkärryyn kaupan takaovelta. Samalla hetkellä alkoi vanhemman sukupolven mies-naisyhdistelmäryhmä (minä ja rakas aviomiheni) toimia tiiminä.
Minut komenettiin ulos pakkaseen näyttämään käsimerkkiä, silloin kun kärry on puolen metrin päässä kiukaasta. Tein työtä käskettynä: näytin, selkeästi kuin poliisi STOP- käsimerkkiä täsmälleen oikealla hetkellä. Ensin luulin auton peruuttajan pelleilevän, kun ei edes hidastanut käsimerkistäni vauhtia. Siinä vaiheessa kun kärry pamautti railakkaasti kiukaan kylkeen ja jatkoi peruuttamista jatkuvasta stop-merkistä ja pomppimisestani huolimatta, ajattelin kuskin olevan puoli- eli täyshullu.
Lopulta puoli- eli täyshullu peruuttaja pomppasi vuorostaan autosta, ja kysyi miksen näyttänyt käsimerkkiä. Hetken tivattuamme kaheli peruuttaja myönsi, ettei edes ollut nähnyt minua, saatika käsimerkkejä. Siinä vaiheessa ihmettelin, että kas kun ei peruuttanut huiskuttajan yli. Loppukaneettina minun olisi kuulemma pitänyt asemoitua paremmin/näkyvämmin suhteessa peräkärryyn ja kiukaaseen. Peruuttajassa ei ollut vikaa, koska hän määrätietoisesti peruutti kohteeseen näkemättä koko merkinantajaa.
Mitä tästä opimme? 1. Kiukaaseen ei tule kolhuja, vaikka siihen peruuuttaa peräkärryllä. 2. Älä koskaan mene näyttämään ohjausmerkkejä puoli-eli täyshullun peruuttaessa, voit jäädä alle. 3.Jos et näe peruuttaessasi kohdetta tai merkinnäyttäjää, lisää vaan kaasua.
Tuohon kiukaaseen pitäisi päästä heittämään lisää löylyä ;-).
:D Repeilyä...
VastaaPoista-S-